Raport de sustenabilitate Kaufland

Kaufland România a publicat primul Raport de Sustenabilitate: în 2016-2017, salariul minim a fost cu peste 20% mai mare decât cel minim legal

Chișinău, 15 mai 2018 - Kaufland România anunță publicarea primului Raport de Sustenabilitate ce prezintă realizările companiei și impactul activității sale în anul financiar 2016 – 2017 (01.03.2016 - 28.02.2017). În perioada 2016-2017, salariul minim la Kaufland România a fost cu peste 20% mai mare decât cel minim legal. În prezent, venitul oferit de Kaufland România lucrătorilor comerciali este de 2.800 lei brut pe lună, incluzând atât tichetele de masă, cât și tichetele cadou oferite de Crăciun și de Paște.

Aceeași tendință va fi menținută și în Republica Moldova unde compania a anunțat un salariul minim pentru angajați de respectiv 7500 lei față de cel existent în prezent în Republica Moldova 2380 lei.

Cele mai importante arii ale Raportului de Sustenabilitate Kaufland România includ: etica și guvernanța corporativă, viziunea și strategia de sustenabilitate, reducerea risipei de hrană, mediul de lucru corect, reducerea amprentei de mediu, lanțul de furnizori, comunitatea Kaufland România și altele.

Potrivit documentului, sortimentul produselor este în proporție de peste 50% „Made in România”. Precizăm că, pe rafturile magazinelor Kaufland din România sunt deja listate peste 100 de produse moldovenești.

Ținând cont de acest obiectiv, și în Republica Moldova Kaufland va crește cota produselor moldovenești de la an la an, având la bază parteneriate pe termen lung cu furnizorii locali. Astfel, doar pentru început, gama de produse autohtone va cuprinde peste 3000 de articole, asta însemnând o treime din sortiment.

Cifrele confirmă încă o dată scopul companiei de a sprijini economia locală, prin încurajarea achizițiilor de la producători autohtoni, prin promovarea de practici transparente și responsabile în relațiile cu partenerii de afaceri, prin susținerea și grija acordată angajaților, grija față de mediu și susținerea comunităților locale.

Fiind unul dintre cei mai mare angajatori privați din România, în februarie 2017, reţeaua avea 15.478 de angajaţi, vârsta medie în echipă fiind de 38 de ani. De asemenea, 47% din funcţiile de middle management sunt ocupate de femei.

Conform raportului, pentru modernizarea şi extinderea reţelei, Kaufland România a investit peste 110 milioane de euro în 2016, iar în magazine există 2.000 de produse marcă proprie şi 70 de mărci proprii Kaufland.

Kaufland este un susținător activ al comunităților locale, doar timp de un an compania a investit în România peste 6 milioane de euro în comunitate, prin proiectele derulate cu ONG-uri în cursul anului 2016, în cauze sociale, sport & sănătate, educație, cultură și pentru mediul înconjurător.

,,Kaufland România este o organizație deschisă, transparentă, al cărei obiectiv este să depășească cerințele legislative minime obligatorii și să atingă sau să depășească cele mai bune practici existente în prezent la nivel internațional. Acest lucru se poate materializa lucrând împreună cu partenerii noștri. Credem cu tărie că raportul este un prim pas pentru a susține această călătorie comună către un viitor mai bun pentru noi și pentru generațiile următoare. Sustenabilitatea este parte integrantă din modul nostru de business, declară Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

Raportul de Sustenabilitate este disponibil în întregime pe site-ul www.kaufland.ro.

 

Despre Kaufland

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine în 7 țări. Programele de responsabilitate socială reprezintă o componentă cheie în strategia companiei. Cea mai mare parte a proiectelor noastre de CSR sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmărim implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pe lângă educație și sănătate, sprijinim proiectele dedicate protecției mediului înconjurător și pe cele care au ca obiectiv promovarea unui stil de viață sănătos prin intermediul activităților sportive și adoptarea unei nutriții echilibrate. Informații suplimentare pot fi accesate pe www.kaufland.md.