Kaufland, una dintre cele mai mari companii de retail din Europa si partener al conferintei cu tema „Retail Modern in Republica Moldova: Climatul de consum si surse de crestere”, a acceptat invitatia lansata de Modern Buyer de a prezenta cateva dintre reperele succesului in expansiunea sa pe alte piete.
Liderul comertului modern din Romania dar si din alte piete europene a vorbit despre procesul de colaborare cu producatorii din Republica Moldova, ponderea produselor moldovenesti in sortimentatia magazinelor, adaptarea la traditiile pietelor locale punctand si cateva exemple de programe de dezvoltare dedicate producatorilor agricoli.
„Suntem deschisi sa incheiem parteneriate pe termen lung cu producatorii locali. Avem deja astfel de parteneriate cu producatorii din Republica Moldova si am inceput sa listam produsele lor pe rafturile magazinelor noastre – momentan in cele din Romania, cu impact pozitiv asupra exporturilor agro din Republica Moldova. Gama de produse locale pe care ne propunem sa o oferim clientilor va cuprinde, pentru inceput, peste 3000 de articole, ceea ce inseamna o treime din sortimentul nostru. Regionalitatea face parte din strategia Kaufland si de aceea colaborarea cu producatorii autohtoni reprezintă o prioritate. Prezenta Kaufland in Moldova poate insemna si cresterea capacitatilor producatorilor locali de a exporta pe orice piata in lume”, a subliniat Loredana Samoila, Specialist Relatii Publice si Comunicare Kaufland Romania, invitata in calitate de vorbitor la conferinta organizata de Modern Buyer. Pana la 1000 de oameni din Republica Moldova vor avea un loc de munca in cadrul Kaufland. Prin deschiderea unui singur magazin Kaufland, sunt create pana la 100 locuri de munca, iar salariul minim oferit unui lucrator comercial va fi de 7500 de lei moldovenesti brut.
Incepand din 2017, compania va aduce si pe lan local un program special dedicat dezvoltarii producatorilor agricoli de legume-fructe. „Vom pune la dispozitie gratuit producatorilor locali training-uri, consultanta cu specialisti, analize de sol si apa ș.a., iar de acest program vor putea beneficia fermierii din aceasta tara indiferent daca au sau nu contract cu Kaufland”, a mai precizat Loredana Samoila. Aceasta a oferit si cateva exemple de astfel de programe realizate pe piata romaneasca, unul dintre cele mai recente fiind demarat la finalului anului trecut. „La sfarsitul anului 2016, Kaufland Romania a anuntat demararea primului program national, dezvoltat in premiera in Romania, care sprijina producatorii locali de legume-fructe sa obtina cea mai prestigioasa certificare internationala de calitate si siguranta alimentară, GLOBALG. A.P. (Good Agricultural Practices). De asemenea, printr-un parteneriat cu Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, planificam ca in urmatorii ani carnea de porc din magazine sa provina, in procent majoritar, direct de la fermierii romani. Numarul articolelor romanesti din magazinele Kaufland a crescut in ultimii ani cu peste 15%/an, ajungand la o pondere de 100% in categoria produselor de panificatie, de 90% in categoria oua, 60% in segmentul de miere s.a.”, a declarat repezentanta Kaufland Romania.
Compania a anuntat in cadrul conferintei si implicarea in mai multe proiecte sociale. Este vorba, mai exact, de doua servicii sociale comunitare noi, ce vor fi create in urma unui parteneriat intre Kaufland Moldova si CCF/HHC Moldova cu suportul Autoritatilor Publice Locale (APL) din raionul Criuleni.
Cele doua servicii sociale inseamna un centru maternal pentru gazduirea cuplurilor mama-copil aflate in situatii de risc social si o cresa sociala pentru copii de la 4 luni la 3 ani din familiile social vulnerabile. Aceste doua servicii vor fi deschise in 2018 si vor fi disponibile pentru locuitorii raionului Criuleni.
„Expansiunea in Republica Moldova va sustine comunitatea locala. Suntem deschisi sa incheiem parteneriate pe termen lung cu producatorii locali, si sustinem modernizarea comertului cu produse autohtone. Oferim expertiza pentru a ajuta la identificarea celor mai eficiente solutii de sprijinire a micilor producatori. Vom sustine economia locala, asigurand in plus partenerilor si exportul produselor acestora in Romania”, a concluzionat reprezentanta Kaufland prezenta la conferinta din Chisinau, un eveniment aflat la a III-a editie. Conferinta a reunit 17 lanturi de retail prezente pe aceasta piata dar si numerosi producatori si furnizori de produse FMCG si solutii pentru industria de retail.