În lumina solicitării European Business Association Moldova, Asociaţia Băncilor din Moldova și Foreign Investors Association in the Republic of Moldova, Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării al Republicii Moldova a organizat astăzi, ședința de lucru cu mediul de afaceri și autoritățile competente pentru a discuta problemele aferente intrării în vigoare a Legii publicității nr.62/2022.
Astfel, au fost discutate următoarele subiecte:
- Disensiuni la clarificarea excepției de aplicabilitate a mecanismului aplicat la calcularea taxei pentru dispozitivele publicitare supuse autorizării și taxării, în special în cazul dispozitivelor informațiile căror difuzare este obligatorie în conformitate cu legislația (informația publicată a cursului valutar și a prețurilor afișate de stațiile PECO);
- Necesitatea stringentă la elaborare a unui Ghid de uniformizare modului de calcul a taxei pentru dispozitivele publicitare;
- Plafonarea mărimii taxei pentru publicitate la un cuantum rezonabil în scopul asigurării aplicării uniforme și echitabile, pe tot teritoriul Republicii Moldova, fără discrepanțe exagerate de la o localitate la alta.
- Explicarea procedurii de autorizare a dispozitivelor publicitare.
- Explicarea procedurii de calcul a taxei pentru dispozitivele publicitare aferente inscripțiilor companiei pe autoturisme și a mecanismului de autorizare și taxare a acestora.
EBA a fost reprezentata de Sandra Dolghii, Manager Politici Fiscale.