1. Context
Începând cu 1 februarie 2021, cu susținerea financiară a Uniunii Europene și cofinanțarea din partea Suediei, Fundația Est-Europeană în parteneriat cu Asociația Businessului European și Centrul Contact implementează proiectul „Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică incluzivă și durabilă a țării”. Proiectul, cu durata de 40 de luni, are ca obiectiv să contribuie la dezvoltarea economică a Republicii Moldova prin implicarea activă a societății civile și altor părți interesate, ținând cont de prevederile Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană, care cuprinde Zona de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător.
Una din activitățile proiectului presupune finanțarea a șase Centre (Hub-uri) de Suport în Afaceri pentru a sprijini crearea și dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (IMM) viabile și generarea oportunităților de stimulare a dezvoltării economice în regiuni. Centrele de Suport în Afaceri vor servi ca mijloc eficient în susținerea inițiativei private și vor contribui la fortificarea parteneriatului dintre sectorul public și privat în atingerea dezideratului de dezvoltare durabilă a comunităților și regiunilor.
2. Scop
În cadrul Proiectului Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică incluzivă și durabilă a țării, EBA Moldova a lansat un concurs de granturi pentru IMM-urile care intenționează sa exporte pe piața UE.
Astfel, au fost selectate 20 de companii, în baza criteriilor de eligibilitate stabilite de Proiect, din mai multe regiuni ale țării, din rândul beneficiarilor Business hub-urilor din Chișinău, Orhei, Bălți, Comrat și Tiraspol pentru a beneficia de un grant in valoare de 2000 Euro.
Scopul acestor granturi constă în oferirea unui suport individual companiilor câștigătoare cu intenția de a-i ajuta în extinderea acestora pe piața UE.
3. Angajament
Cele 20 de companii selectate au optat pentru serviciile pe care le consideră cele mai necesare. Acest anunț constă în selectarea unei companii prestatoare de servicii de consultanță individual, în diferite domenii.
Printre serviciile de consultanță enumerate de IMM-uri, de care ar avea nevoie:
- Vânzări: Digital marketing/ vizibilitate/Promo/Comunicare;
- Design ambalaj;
- Ghidare si suport in Certificare pentru a putea exporta pe piața UE.
In procesul de lucru, IMM-urile ar putea menționa directii suplimentare în care să recepționeze suport.
Suma maximă oferită per ansamblu, pentru întreg spectrul de servicii de suport oferite în final,nu va depăși 2 000 EUR per companie consultată. La moment sunt 15 IMM-uri doritoare de servicii de consultanta.
4. Criterii de selecție:
- experiența în acest domeniu, demonstrată prin o broșura sau acces la istoriile de succes a companiilor susținute anterior;
- flexibilitate în finalizarea serviciilor de suport, intr-ucât va fi necesară o conlucrare minuțioasă, care va fi urmată de detalizari frecvente;
- posibilitatea de a oferi servicii calitative, pentru a putea capacita compania în mod practic;
- personal orientat spre o conlucrare posibil minuțioasă, cu reprezentanți ai IMM, cu atitudine profesionistă și orientare spre un rezultat calitativ;
- flexibilitate in transferul fondurilor la Cota TVA 0%, într-ucât Proiectul nu este plătitor de TVA.
La final de suport, compania selectată va prezenta un Raport de lucru în consultațiile și serviciile oferite.
Materiale suplimentare gen fotografii sau corespondență salvată, ar putea fi necesară mai mult în scop de raportare pentru Proiectul finanțator.
5. Procedura de aplicare
Companiile interesate pot remite interesul lor de colaborare, urmate de materialele suplimentare menționate mai sus, printr-un email la info@eba.md , până la data de 20 octombrie.
Această activitate este realizată de Asociația Businessului European cu suportul financiar al Uniunii Europene și cofinanțat de Suedia prin intermediul Fundației Est Europene în cadrul proiectului ”Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică incluzivă și durabilă a țării”