În data de 22 aprilie 2016 a avut loc Adunarea Generală a Acționarilor Băncii Comerciale Române Chișinău S.A. care a adoptat o serie de decizii strategice ce vor avea un impact asupra direcției și activității băncii pentru anul 2016.
Adunarea Generală a Acționarilor a aprobat rapoartele băncii pentru anul 2015, modul de repartizare a profitului pentru anul 2015 și a confirmat compania de audit și Comisia de Cenzori. De asemenea Adunarea Generală a Acționarilor a aprobat modificările la statutul Băncii și revizuirea unor reglementări interne, menite să consolideze sistemul de control intern și guvernare corporativă.
"BCR Chișinău SA a finalizat anul 2015 cu un profit net de 26.4 milioane MDL, ca urmare a creșterii veniturilor operaționale și menținerii unei politici de control al costurilor. Raportul cost-venit s-a îmbunătățit până la 59% față de 69% în 2014. Activele totale ale Băncii la 31 decembrie 2015 au constituit 1,132.4 milioane MDL, în creștere cu 5% față de sfârșitul anului 2014. Portofoliul de depozite atrase de la clienți la 31 decembrie 2015 a constituit 517.1 milioane MDL, în creștere cu 20% față de sfârșitul anului 2014. Capitalul total al băncii la 31 decembrie 2015 a constituit 410.3 milioane MDL, cu 7% mai mult decât la sfârșitul anului 2014. Capitalul normativ total al BCR Chișinău la 31 decembrie 2015 a constituit 341.3 milioane MDL, în creștere cu 12% față de sfârșitul anului 2014. Astfel capitalizarea băncii rămâne ridicată și va rămâne solidă pentru a susţine o creştere sănătoasă pe toate segmentele în anii următori. Pentru anul 2016 ne propunem să extindem portofoliul de clienți activi și să consolidăm rețeaua Băncii, ceea ce ne va permite să fructificăm avantajele apartenenței la grupul BCR și Erste”, a declarat Dl. Juan Luis Martin Ortigosa, Președintele Executiv al BCR Chișinău SA.
Odată cu finalizarea procesului de restructurare a Băncii inițiat în 2013, în anul 2015 BCR Chișinău S.A. și-a concentrat eforturile sale pe consolidarea activităților comerciale și pe îmbunătățirea performanțelor soluțiilor IT oferite clienților. Aceste acțiuni s-au materializat prin atragerea de noi companii locale și internaționale și îmbunătățirea gradului de satisfacție a clienților printr-un plus de confort, economie de timp și siguranță în derularea tranzacțiilor bancare. În același timp banca a continuat ajustarea funcțiilor de Middle și Back Office, îmbunătățirea eficienței operaționale și întărirea sistemelor de control intern privind administrarea riscurilor și activitatea de conformitate.
Pentru anul 2016 BCR Chișinău își propune să extindă portofoliul de clienți și să consolideze prezența pe piață, venind cu soluții dedicate și personalizate pentru susținerea companiilor care au afaceri viabile și proiecte sustenabile. Banca va lărgi de asemenea gama de soluții pentru persoane fizice, adaptate la nevoile individuale ale clienților băncii.