COCA-COLA HBC ANUNȚĂ NOILE OBIECTIVE DE SUSTENABILITATE, ÎN SPRIJINUL MISIUNII SALE DE A INSPIRA UN VIITOR MAI BUN

  • Cele 7 noi obiective ale companiei pentru anul 2020 au în vedere reducerea impactului asupra mediului, îmbunătățirea eficienței operațiunilor de producție și dezvoltarea comunităților, sprijinind totodată cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Organizației Națiunilor Unite.

 

Zug, Elveția – 4 octombrie 2016 – Coca-Cola HBC, desemnată la începutul lunii septembrie lider global al industriei băuturilor în domeniul sustenabilității în clasamentul Dow Jones Sustainability Indices (DJSI), anunță noi obiective de sustenabilitate.

 

Până în anul 2020, compania intenționează:

  • Să majoreze ponderea energiei provenite din surse ecologice și regenerabile la 40% din totalul celei utilizate
  • Să recupereze, în medie, cel puțin 40% din volumul de ambalaje introdus pe piață
  • Să utilizeze PET reciclat și/sau produs din surse regenerabile în proporție de 20% din total
  • Să reducă volumul ambajelor primare cu 25% per litru de băutură produs
  • Să certifice peste 95% din ingredientele de bază, de natură agricolă în conformitate cu Principiile Directoare pentru Agricultură Sustenabilă ale Sistemului Coca-Cola
  • Să investească minimum 2% din profitul anual impozabil în inițiative pentru dezvoltarea comunităților
  • Să dubleze numărul angajaților implicați în inițiative de voluntariat în timpul programului de lucru, până la 10% din totalul forței de muncă

 

Cele șapte noi obiective se adaugă angajamentelor inițiale referitoare la anul 2020, anunțate anul trecut, de a reduce consumul de apă și emisiile directe de carbon ale companiei cu 30%, respectiv 50%.

 

În ultimii doi ani, Coca-Cola HBC a redus consumul propriu de apă cu 2,1 miliarde de litri, ceea ce echivalează cu un pahar de apă pentru fiecare om de pe Pământ. În ultimii cinci ani, amprenta globală de carbon a produselor companiei a fost diminuată cu 1,07 milioane de tone, ca rezultat al investițiilor în tehnologii eficiente energetic și cu emisii reduse de carbon. Cifra este comparabilă cu emisiile totale anuale de gaze de seră ale peste 200.000 de autoturisme.

 

În 2015, compania a investit 8,2 milioane de euro – 2,3% din profitul impozabil – pentru a sprijini îmbunătățirea nivelului de trai al comunităților, managementul mediului și al resurselor de apă și inițiative de dezvoltare adresate tinerei generații, în parteneriat cu peste 230 de ONG-uri.

 

Dimitris Lois, Chief Executive Officer al Coca-Cola HBC, a declarat: „Obiectivele ambițioase pe care le anunțăm astăzi reflectă angajamentul nostru de a fi o sursă de inspirație pentru construirea unui viitor mai bun atât pentru oamenii noștri, cât și pentru comunitățile în care suntem prezenți. Ele fac parte din strategia noastră de ansamblu, care a impus Coca-Cola HBC ca lider al sustenabilității în rândul producătorilor de băuturi, și arată hotărârea noastră de a ne dezvolta în mod responsabil, sustenabil și profitabil.”

 

Un produs pentru oricine, pentru orice ocazie – opțiuni și ambalaje originale

 

Produsele noastre sunt consumate zi de zi în cele 28 de țări unde Coca-Cola HBC este prezentă. Compania oferă o largă varietate de băuturi răcoritoare, sucuri și apă, pentru a satisface nevoile în schimbare ale consumatorilor. Coca-Cola HBC le oferă consumatorilor unul dintre cele mai diverse portofolii de produse, aproape o treime din vânzările aferente anului 2015 fiind atribuite sucurilor, brandurilor de apă și ceaiurilor ready-to-drink, față de 10% în 2001. Pe segmentul sucurilor naturale, vânzările companiei au crescut în 2015 cu 8%. Băuturile răcoritoare carbogazoase dietetice și cu zero calorii au o cotă de 7% din totalul vânzărilor și înregistrează o creștere rapidă, cu o cotă de 25% din volumul adițional de vânzări înregistrat în 2015.

 

De asemenea, Coca-Cola HBC se concentrează asupra comercializării băuturilor în ambalaje inovatoare. Utilizând tehnologii de ultimă generație, am introdus sticle care conțin peste 50% material reciclat. În plus, sticlele noastre sunt cu 22% mai ușoare decât ambalajele din generația anterioară. Utilizarea materialului PLANTBottle® a înregistrat anul trecut o creștere excepțională, cu 254%. PLANTBottle® conține până la 30% materiale de origine vegetală și este integral reciclabil. Aceste ambalaje sunt în prezent disponibile în 10 dintre cele 28 de piețe unde activează Coca-Cola HBC, urmând ca numărul acestora să crească în anul următor.

 

Performanțe importante din anul 2015: 

  • 33.311 angajați 
  • 43.000 de furnizori 
  • 1,3 miliarde de euro, cheltuieli pentru achiziții directe
  • 271 de milioane de euro, totalul impozitelor plătite
  • 11,7% reducere a emisiilor directe de carbon, la 12 luni
  • Rata de utilizare a energiei îmbunătățită cu 7,2%, la 12 luni
  • O creștere cu 19,4% a ratei de utilizare a PET reciclat, la 12 luni
  • Un scor de 87% al Indicelui de Angajament Sustenabil al Angajaților